Oh My English??? Its Your English ok...

Berdebar tak tengok title post aku???? hahahahaha Debar la sangat kan... Ok, sekarang kan tengah famous amous pasal Oh My English ni kan... Jadi aku rasa aku pun nak share dengan korang Oh My English dekat office aku ni... hahahaha~ Bukan la nak kutuk ke apa... Sekadar berkongsi ilmu dengan korang semua....Bawah ni antara ayat-ayat dari email bos Jepun aku. Dia mungkin tak reti sangat English kan? So dia tibai ikot sedap dia je... Silap silap dia google translate terus....



" And please let me know arrangements quantity and the arrangements moon (the appointed time-for-delivery moon) in try part arrangements "

Ayat dia atas ni korang agak apa? Tiba-tiba suruh arrange bulan kan? hahahaha Tapi sebenarnya perkataan yang sesuai ialah MONTH. *ohhhh your English*



" Please let me know a try part code "

Yang ni plak pun kelakar... Apa nye nak bagitau dia try part code??? Sejak bila aku try lak part-part ni???? hahahha Ok, tak baik gelak. Mesti korang ingat dia nak tau aku cuba part code kan? Taklaaa... Sebenarnya dia nak SAMPLE. *sangat ohhh your English*



" Please also teach me the reason of defective fraction percentage" 

Aku rasa aku ni macam cikgu lak nak kena ajar dia... hihihihi Takkan la maksud dia ajar kan??? Takda makna ye.. Dia maksudkan bagi tu... Paling tepat is PROVIDE/GIVE. *lagi ohhhh your English*




Korang rasa camne? Kelakar tak? Ke susah sebenarnya.... Tapi kan aku kat office asal dapat email dari si  Jepun ni perkara pertama gelak dulu... Lepas tu baru baca betul-betul untuk fahamkan maksud die yang sebenar... Then baru fikir nak reply apa. hahahhahahaaha Tapi takda la kitorang sound tepek kat dia... Giler apa!!!


Terima kasih untuk hiburan masa kerja...
Walau pening tapi kadang-kadang kelakar juga...

(",)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...