Malam-Malam di Bazar Karat

Weekend baru lepas ni aku balik BP lagi. Macam biasa nak sambut puasa dengan family. Lagipun dah jadi kebiasaan kalau 1st puasa buka sama-sama dengan arwah tokbah (al-fatehah) dengan tokmak kat kampung. Tapi puasa tahun ni kali pertama arwah tokbah takda. Jadi dah tentu yang paling terasa adalah tokmak. So aku balik lagi dua minggu berturut wo...Since tokmak sekarang duduk JB dengan pak usu, so kitorang haruslah balik JB hari Sabtu sebabnya aku sampai BP pun dah nak sahur kot...


Dalam tengah hari gitu baru gerak pergi JB. Otw ke JB konpemla singgah JPO dulu buang-buang masa kejap. hahahaha Sebabnya aku kan jakun tak pernah pergi. Diorang jela yang pergi selalu. Asal pergi JB je konpem singgah JPO. Untunglaaaaaaaaaaaaaa.... Then cari kueh-kueh kat bazar Taman Ungku Aminah tak silap. Wey korang yang duduk JB tu, kuih talam dekat gerai bazar ramadhan Taman Ungku Aminah tu sedap sey. Semua kuih talam ada tau. Korang try la... Dah malam-malam pergi keluar lepak dengan Ain. Abang ajak. Lagipun rindu sey lama-lama xjumpa. Tapi kali ni Ain amek kitorang. Best!!! POYO kan gambar candid diorang tu...


Percubaan pertama abang untuk snap gambar candid aku... Keputusan???? Sangat menghampakan... hahahaa~ Berkali-kali aku suruh snap kan ok... Tapi still sama... Tak caya??? TENGOK pic bawah lak...


See, sama kan? Penat posing sey... Tapi gegar-gegar plak gambar nya. Lepas tu merungut la and ajar abang cara yang betul. Ain dah kutuk abang dah time ni. Tak reti guna eh? hahahahaa~ Cayalah.... Dah ajar baru die tau. Hasilnya....


Taraaaaaaaaaaa... Comelnya budak ni. Gurwam la plak... Thank you abang... Oh lupa, kitorang pergi jalan-jalan kat Bazar Karat JB ni. Aku tak pernah pergi so Ain merealisasikan la impian aku ni kononnya... heheheehe Thanks Ain...Kat Bazar Karat ni macam UPTOWN la kiranya... Macam-macam sey...DAN MERIAH!!!!


Punyela comel aku snap pic diorang ni... Macam ni punye comel pun abang tak nak ok... Alasan dia ada cahaya.. Hellooo!!! Itu seni la...Cakap jela nak suruh aku snap banyak-banyak... Malu la tu konon... hehehehehe


See, gambar diorang aku snap semua clear and cun je ok... Padahal pakai BB je kot. Abang pun pakai BB yang sama. Ain pun. Tapi mungkin tangan abang kurang bedung. Sorry abang... hihhihihihi


Jalan-jalan sekitar Sg Seget, JB. Alaaaaaaaa, otw nk pergi City Square tu je. Tiap-tiap hari ada ok. So korang kalau pergi JB bolehla singgah ye... Lalu sini bolehla tengok panggung wayang lama. Tapi cerita tamil je ok ada...


Sementara tunggu aku snap gambar panggung wayang sempat lagi dia dorang ni gurau senda ye.... Dah macam adegan drama dah aku tengok. Lantaklaa janji korang happy....


Jalan-jalan lagi pusing sekeliling sampai nampak kuil... Perghhh, dah jauh rupanya berjalan. So patah balik la semula... Masa otw patah balik tu ternampak something... Korang agak apa? hahahaha Bukan artis ok....


























Tapi...


























































Hamek ko...


ITIK PANGGANG
T____________________________________T


Besar giler ok.. Abang aku cakap aku poyo sebab semua benda pun nak snap... Of coz la kan? hehehehehe~ Tapi okla kan sebab aku snap pic dia jugak. Lepas jalan-jalan kat sini kitorang supper kt McD... Sedap giler eskrem sundae Lime tu...



*slurppppppppppppppppppppppppppp*


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...