Shopping Raya....

Ok, ni nak cerita hal 2 minggu yang lepas. Punyalah lama kan? hehehe Sorry laa... Agak kepam sedikit entry ni ye. Btw, entry pasal Singapore pn masih hutang lagi. Ada lagi 3 entry kat drafts aku tau. hahahhaha~ Bernanah la korang tunggu ye... Tunggu ok. Akan aku update juga. Korang selalu suka pergi jalan TAR tak??? Well, family aku suka ok pergi jalan TAR especially kalau nak cari baju raya. Sometimes kitorang siap tidur kat hotel atas Globe Silk Store tu. hahahahaha~ Meriah tak meriah la semata nak shopping kan... So, Ahad lepas pagi-pagi kitorang (my family) dah gerak ke KL from Puchong. Setiap kali pergi jalan TAR konpem akan parking kat SOGO. Biar mahal asal selamat kereta, insyaALLAH. Time sampai SOGO, parking banyak lagi sebab baru nak bukak pintu SOGO pagi tu. Punyerla awal kan...

Destinasi pertama sesudah parking adalah toilet. haahhaaha~ Sorry la, aku pantang kalau minum ke makan sikit konpem nak toilet. So kasi clear ini perut barulah syiok nak shopping. Lepas settle terus sesi terjah. Mula-mula terjah kedai Bawal Exclusives. Adik aku nak cari tudung. Tapi aku paling tak paham, setiap kali beli tudung balik-balik hitam, balik-balik kelabu. Apa kau takde tudung kaler lain ke dik??? Kesian laaaa.... Suruh beli warna lain taknak ok. Stress aku. Pastu jalan tengok-tengok kain and tudung sepanjang jalan tu. Then lalu depan SEMUA HOUSE of course la akan beli KOPI SATU. Sedap uols i tell you. Mesti korang pelik kan? Yerla, parking kat SOGO tapi tak jalan-jalan dalam SOGO. Ohhhh kemon. Korang silap. SOGO paling last la nanti baru kitorang round. 

Dah dapat air KOPI SATU, haruslah kena berjalan pergi kat JAKEL area MASJID INDIA tu ye. Pandai pama rasuah anak-anak mereka. Kasi hilang haus dulu pastu menapak jauh ok. Sampai jakel ko paham-paham la. Pening kepala otak ni fikir nak beli baju apa. Tapi bukan untuk aku la. Diorang yang membeli. Aku tukang bawak barang jerk. T___________________T Kesian kan? Kalau tak berjam dalam Jakel memang tak sah la. FYI, papa aku dia very concern pasal materials etc ni bagai. Cerewet tu takla tapi dia lebih nak yang terbaek untuk seisi keluarga. Tang ni aku berkenan dengan semua taste papa. hahahaahhaah~ So mama lak, dia kalau suka macam mana pun tapi kalau papa geleng, dia takkan beli even guna duit dia sekalipun. See, very the isteri mithali. Chewahhhhhhhhhhhhh~

Ada la beli sikit baju abang, adik and mama kat sini. Ohhh, ada beli baju untuk Kak Mas and Abang Azhar juga. Mereka ni helper kat rumah kitorang. Tapi weekly and functional basis jela. But if semua takda rumah, diorang akan tidur kat rumah. Macam tu la lebih kurang. Its like a family kan... Then lepas je settle kat Jakel, marilah isi perut di SEMUA HOUSE. Kitorang paling suka makan nasi lauk-lauk kat sini. Tapi aritue aku tibai makan sizzling chicken grilled. Meletop ok. Jeles je diorang. Tapi sedap woooo....

Dah kenyang???? hahahahha Haruslah sambung lagi kembara. Kita ke EURO MODA lak. Pastu Gulati's and segala adik beradik Gulati's kat jalan TAR tu... Giler tak giler laaa.... Sehari suntuk ok berjalan kat area situ jerk. Tak reti muak ke apa. Tapi ni lah yang best pasal pama. Diorang suka  jalan-jalan and shopping. Tiap-tiap minggu pasti ada je agenda diorang tau. Paling dekat pun Melaka or JB. Janji spend time sama.


Ok, nak tengok hasil tangkapan sehari suntuk tu????
Banyak tak banyak sangatlaaaa....
Ini baru baju untuk raya 1st and 2nd ok...
Belum lagi langsir ke baju jeans and blouse ke kan???
hahahahahah~
Lantakkkkkkkkkk....

























Sedia????






































PITAM!!!!


Penuh bonet kereta dengan barang ni jerk....
T______________________T


Agaknya kalau lagi besar kereta lagi banyak diorang beli....
Oklahhh...
Later kita celoteh lagi ok...
Itu saja...
Enjoy!!!
xoxo~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...