Pulau Perhentian - Day 2

*SAMBUNG DARI ENTRY PULAU PERHENTIAN - DAY 1*


Malam candat sotong tu we all semua balik semula ke jeti dalam kul2 pagi. Then konon nak cari kedai makan nak minum and lepak la kan... Tapi hampeh semua dah tutup ok. Sudahnya balik bilik lepak depan bilik je dengan abang and ain. Minum air kotak MILO and biskut Apollo. hehehehehe~ Lepas tu tidur sampai lebam laaaaaaaaa... Konon nak bangun bagi menikmati sunrise bagai kan.... Tapi silap laaaa... Hujan lebat dari malam sampai ke pagi celah mana nak ada matahari kan? Takda ok... So bangunla pagi tak pagi sangat untuk mengisi perut yang sememangnya sudah nyanyi lagu rap.


Di pagi yang hening sungguh tenang dapat breakfast di kelilingi pokok-pokok nan rimbun ni kan? Hebatlaaa... Deck ni la paling aku minat sangat ok. Awal-awal lagi dah chop nak lepak sini. So sepanjang we all breakfast kat sana, memang deck ni la tempat lepak we all... Terbaek kan?


Ini meja belakang tempat aku makan. Luas la deck ni sebenarnya tau. Best giler. Dengar desiran ombak menghempas pantai... Dengar tiupan angin sayup-sayup je... Perghhhh, feeling tu memang priceless sangat.


Marilah breakfast berjemaah. Kecoh ok ramai-ramai duduk sama-sama macam ni... Merapatkan silaturrahim gitu... Cheewahhhhhhhhhh!!!


This one view dari tempat duduk aku... Terus and kanan aku nampakla laut dan pantai... Aku taip ni pun dah duk membayangkan semula ok... Best sangat...


Ini pasangan suami isteri pertama dalam GJ... Dua-dua sporting tau. Always join the trip... Syioklaaa diorang ni... Macam tiap-tiap bulan korang honeymoon kan??? I IZ JELLY ok... :P


Pasangan paling romantik jatuh kepada mereka berdua... Walau terpisah bilik namun tetap serasi bersama... ahhahahaha~ Gilossss, dah macam buat skrip drama lak aku ni tibe-tibe...


Jeng jeng jeng... Haruslahhh aku dapat seat view paling best kan? hahahaha~  Kalau korang perati betul-betul, korang nampakla berapa pinggan depan aku tu kan? Siap ada mangkuk bubur lagi... Yes, memang aku yang melantak... Laparrrr ok!!!



Yang ni masa lepas lunch kot. Time ni semua berkumpul kat jeti mula-mula sebab ingatkan bot tunggu kat jeti kan... Sekali kak kuna and kak nurul tunggu kat Maya laaa... Paling klakar ada satu bot ni kat jeti tanya macam ni " jabak...jabak mana?" kat kitorang. Aku awal-awal dah lari dulu sebab tak paham kan... Pastu slumber abang kak kuna, Kuse cakap "TENGKU MAZLINAWATI?" hahahaha orang tu gelak ok... Sebab bot dia untuk PEJABAT mana ntah... Rupanya jabak tu pejabat... hahahahahahah~ lawak kan? Sampai harini abang aku asek bahan je jabak jabak... Lempang baru tau.



Nak naik bot ni punyalah payah ok.... Almaklumlah air tengah pasang so dalam la jugak nak pergi kat bot tu.. Barang semua basah ok... Aku junjung beg tapi begnya belah belakang kena air... Aperla... Nampak sangat katek...



Haaaaaaaaa... Ni gambar candid... Sungguh tak ley blah.... Gaya aku tu dah macam nak tangkap bola main netball. hahahahah~ gilossssssssssss



Nampak tak kat belakang tu macam kecoh-kecoh??? Ain, cik din dengan Kuse kena landak laut kot... Orang-orang pulau cakap bulu hidung... Ngeri ok... Cuak pun cuak jugak... Nasebla aku tak kena... Tapi kitorang teruskan jugak misi snorkeling... hehehehe~



Hari ke dua ni cuaca tak berapa nak cerah... Mungkin baru lepas hujan kot. Tu yang ombak kuat wooo.. Nak snorkeling pun tak syiok sangat. Korang perati jela gelombang air tu camne... Mabuk laut la korang...



Ni masa lepak tepi-tepi pantai pergi pulau mana ntah... Tapi nice view laaaa... Husna yang snap gambar ni... Dia memang suka view yang ada batu-batu...



Ni pun husna yang snap... Cantik kan? Sweet je dia snap gambar pasir tu jadi love dah.... Syiok wooooo~



Euwwwwwwwwww... Geli kan? Abang aku siap tarik-tarik ok.. Tak geli agaknya dengan benda ni. Apa eh namanya... Timun laut laaa... Euwwwwwwwww, geli. Meremang bulu...



Korang tengok dia punya slumber tu. Gambar dia je yang banyak pegang binatang ni... Aku nak jugak sebenarnya tapi geli yang amat....


Haaaaaaaa... hamek koooo!!! Gambar dari dekat... Nampak la kaki timun laut ni... Ishkkkkk, terasa gelinya sampai ke tulang....



Posing lagi... Kenangan bersama aku, abang aku dan ain... Best memory ever!!! *wootwoot*



Ini membe office abang aku. Epul and oppa. Diorang join sekali. Kesian oppa dia fobia air sebenarnya... Tapi tak tahan tengok kitorang syiok snorkeling dia pun gagahkan jugak la....


Time ni tengah sebok main timun laut. Main takot-takotkan orang... Main campak-campak ok... Mau tak menjeritt.... Gilerrrrlaaaaaa....



Yang ni champion la... Dia ni skin dive bagai semua serahla kat dia... Slumber je ok... Aku jeles la jugak kan... Nak jugak jadi champion macam dia...



Masa ni gigih aku pergi selamatkan fadzrin... Kesian dia tak larat nak berenang pergi bot.... Pastu Lee pun datang tolong sekali...


Yang ni ikan anak ikan paus kacuk manusia paling comel aku pernah jumpa... hahahahaha~ Kutuk diri sendiri... Tapi macam cool la gambar ni... I loikeee!!! Gaya macam ikan jerung kan pandang kiri dan kanan versi laju untuk baham mangsa... hahahahahaha~ Cubala imagine. Please *gaya Zizan dalam super spontan*




Tapi kan, ada satu lagi gambar paling geli la aku rasa. Sampai sekarang aku boleh rasa gelinyaa okkkkk... 








Korang teka gambar apa???
















Apa??? Gambar timun laut???


























Alaaaaaaaaaaa....Cuba la lagi... Please!!!










Jawapannya :



AKU PEGANG TIMUN LAUT!!!!!!
GELI OK!!!
GELI...
GELI...
GELI SANGAT-SANGAT....
*meremang bulu*
*ketap gigi*




Korang tengok, kak Nurul pun tergelak ok... Punyerla aku geli. Lepas je dapat snap, aku campak ok... hahahahahahhaha!!!




Oklaaa... Nati sambung lagi.
Bye!!!

2 comments:

sarah mohamad said... [Reply to Comments]

Hee tengah cari info pasal perhentian then jumpa blog ni. Niceeee. Heeee Nak tahu camera waterproof tu guna camera jenis apa ye? Hehehee

s.z.a_s.z.a said... [Reply to Comments]

hye sarah....
yang camera waterproof tu ada dua...
satu sony cybershot DSC-TX20 yg waterproof and lagi satu nikon ALL WEATHER coolpix AW100...
but kalau xde camera waterproof boleh sewa kat sana...:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...