Pulau Perhentian - Day 3

*SAMBUNGAN DARI ENTRY PULAU PERHENTIAN - DAY 2*
SILALAH KORANG HADAP GAMBAR-GAMBAR JE LEBIH YE...SEBENARNYA BANYAK GILER GAMBAR TAPI TAK KUASA AKU NAK POST SEMUA... SIKIT-SIKIT SUDAHLA....
LAYANZZZZZZZZZZZZZZZZ....

Ok, untuk hari ketiga ni, kita bantai snorkeling sehari suntuk ye. Takda makna nak balik-balik bilik bagai... Memang tibai snorkeling jerk... Tak silap aku untuk hari ni je ada 6 tempat kot untuk kitorang jelajahi... Antaranya ialah turtle bay, Shark point, and macam-macam la. Aku pun lupa la. Tapi ada satu tempat tu kira the best coral place kat Pulau Perhentian is rumah api tu... Nanti aku tunjuk ye yang mana.

*Gambar adalah tidak mengikut turutan waktu ye...Aku dah malas*


Sebelum menyambung aktiviti snorkeling, marilah kita posing dulu dan melakukan aksi-aksi comel di tepi pantai yang indah... Aku duduk seorang diri.. Tara ku cha cha.. Tara ku cha cha.... hahahahahah~ View yang sangat cantik kan... Ke sebab orangnya??? *pitam*


Ceria sokmo uols bergambar cara gini. Tapi azabnya dan hakikatnya korang tak tau ok. Sumpah banyak kali kena lompat. Dah tu panas terik tahap gaban... Takda makna nak guna payung ke apa... sunblock sudah...


Haaaaaaaaaaa... Sungguh merepek. Aksi yang ntah apa-apa pun keluar ok. Lagi-lagi bila ada geng yang menyokong semua... So haruslah melayan... Yahoooooooooo!!!!


OHHHH MY!!!! Abang siapa yang silau sangat tu... Kuning uolsss!!! Nak tarik perhatian lettew.... Tapi sila la cover perut ye abang... hehehehe~ Btw, time ni tengah tunggu boatman. Since we all semua masing-masing dah ada snorkeling equipment sendiri so cepat jela kan...Ohh ye, aku tak bawak fin ok. So pakai la boatman punye. Nasib comel...


Ni la kot boat nya... Lebih kurang la. Yang kitorang naik ada tulis cenderawasih tak silap. Tapi still Maya Chalet la. Kawan kak kuna, Syukri, dia taukeh okey... So we all VVIP sikit la feeling kat sana...


Best pictures of the day I think... Meriah sangat... Now dah rindu all these moments... Sayang korang semua.... InsyaALLAH friends forever ok... Jangan tanya kenapa ada yang tayang badan belah belakang ye... Tak kuasa nak jawab :P


Korang tengok ni... Perkampungan nelayan tak silap. Kalau aku jadi cikgu la kan, akan sengaja aku apply nak duduk dan mengajar sini ok. Asal waktu PJK je aku ajak snorkeling dan skin dive. hahahahahaaha~


Hebat giler... Tak main la pergi sekolah naik kereta ke bus semua... Naik boat or sampan la baru gempak ok... Korang ada??? Takda kan??? Rugi tahu!!! Aku rasa diorang punya hari sukan kan semua berasaskan air la. Contoh kalau lari berganti-ganti jadi berenang berganti-ganti... hahahahaha~ *merepek sangat*


Masa ni tak silap aku kat area shark point tu... Sumpah banyak shark ok. Aku snorkeling sorang-sorang then tiba-tiba ada mat salleh ni pegang tangan and tunjuk-tunjuk something. Sekali toleh sebelah kanan, ikan pari uols... Besar tau! Then nampak dua tiga ekor shark... Tapi tak cuak sangat la.


Pastu pergi mana ntah untuk snorkeling lagi. Kat sini sumpah banyak ikan. So syukri bagi biskut untuk feed ikan and bergambar dalam air. Abang aku sengal. Boleh tak dia pegang biskut tu macam nak celup kat air kopi camtu... ujung2 ok pegang... Memang la terlepas kan... Ntah apa-apa... Tapi aku lagi suka feed ikan guna roti. Barulah ikan gigit-gigit jari and tangan aku. Selagi tak luka and darah tak puas hati ok... hahahahahaha~


Gambar ni aku rasa lawak... hahahahaha~ korang cuba tengok Lee (yang belah kiri abang aku) tu. Tiba-tiba ada kepala je ok. Badan takde. hahahahaha~ Nampak sangat dia keding. Aku la yang tak keding kan? *segan nak cakap gemok* hahahahaha~


Motif abang nak posing camtu ape kes??? Kak nurul kemain posing lagi kan? Ayu gilerrrr.. Korang abaikan la tiba-tiba ada kaki orang belah kiri tu ye. Itu mamat cina and bini dia satu boat dengan kitorang. Tapi diorang mabuk laut. So tak snorkeling sangat. Kesian giler. Naseb korang la kena tahan and tunggu kitorang... hahahahaah~


Sweetla gambar ni... Siap ada efek air lagi ok... Comel sangat!!!! Cuma yang baju kuning tu... hmmmmmmm... abaikan jela ye...


Hahahahhahahaha~ Gelak dulu boleh? Ni baru cukup ahli tau. Tapi yang sorang tu sudah berkubang di celah batu tu... Buruk perangai ok... Siap ada tukang jirus dan simbah ari... Cunnnn ahhhh!!!


Lagi sekali... More splashhhhh!!!! Kecebommmmmmmmmmmmmmmm.....


Tiba-tiba gambar ikan... NAMPAK TAK??? Geram sangat ok... Bawah jetty banyak giler ikan... Air jernih giler... Rasa nak snorkeling je bawah jetty ni tapi tak boleh la plak kan... Ni jetty kat kg nelayan tu. Kitorang stop kejap minum ABC and makan kopok... hehehehe~


Lepas lunch (lunch pukul3lebih petang ok) kan terus lah pergi kat rumah api ni. BEST SPOT untuk snorkeling kat Perhentian. Ni syukri yang cakap ok. Dia kan orang pulau. Kat sini snorkeling arus kuat giler. Sekejap je dah pergi jauh. Sebabnya ni kan laut lepas. Bangga aku snorkeling kat laut lepas... Ramai panjat rumah api ni and terjun. Aku??? Sorry. Cuak ok. Tapi Lee buat ok... Perghhhh, hebat giler. Aku siap sound geng mat saleh ni camni "pleaseee, don't jump!!! Save your life" Keji kan? Semua gelak terus ok...


Finding nemo... hehehehe~ Ada satu snorkeling spot ni memang banyak rumah NEMO ok... Giler laaa.. Syukri siap suruh sorang-sorang skin dive and dia snap gambar dengan nemo. Masa turn aku kaki terkena umah Nemo sikit. Gatal yang amat ok pastu.... Tapi cantik kan??? Korang nanti pergilahhh....


Petang-petang balik dari snorkeling bagai kita berehat la dulu ye. Then semangat ok nak pergi Long Beach. Long Beach ni paling happening la kat Perhentian. Pesta Muda Mudi. Aku pergi siang je. Tak kuasa nak pergi malam-malam. hehehehe Itu pun mandi peluh ok nak pergi long beach ni....


Eh, terasa puteh pulak aku ni kan? Macam takda efek pulak pergi pulau. Korang tolonglah jangan terpedaya ye. Ini semua ilusi je. Camera trick. Tapi aku memang pakai sunblock 24jam... Lepas mandi aku sapu sunplay 130ph tu satu badan and muka sekali... hahahahahha~ Lantakkkkk....


Berangan ok nak feeling professional photographer... hehehehe Not bad la kan? Aku slumber pakai sandal ni je pergi sana. Sebabnya kalau kena air pun tak rosak. Dia jenis getah kan... Alaaaa, Gisele Bunchen punye brand tu...


Malam lak makan kat Maya. Since ni malam last, so we all order ala-carte la... Aku kat sana boleh lak mengidam burger... Merepek ok. Aku kalau travel memang tak makan nasi la wey.. Suka benda-benda simple macam sandwich ke burger ke apa kan...Senang hidup aku... Burger ni best wo. Sedapppp!!!


Ni plak chicken chop. Ain yang order ok...Boleh tahan la. Gravy and coselaw dia sedapppppp laaa... *laparrrrrrrrrrrrrrrrr*
T____________________________________T


Ini view masa malam last makan kat Maya Chalet tu... Best kan? Meriah je. Ada lilin bagai macam candle light dinner dah...


Kalau tadi nampak belakang kak Nurul je, now nampak semua dah... Baru comel kan? Last-last aku jugak yang takda dalam tu. Dah aku tukang snap gambar kan? 


Tapi untuk buat ada-ada and tak ralat kan, aku paksa suruh abang aku jugak snap. Tapi aku taktau la apa masalah dia. Asal snap gambar je pasti ok, pasti gegar gambarnya...Stressssssssssssssss sangat!!!!!



Jadi korang layan jela....


T______________________________T
How could you abang?
How dare you do this to me?
Camera mahal tapi snap gambar fail.
Takmo kawan...
*lari laju-laju ke arah pantai*
keceboommmmmmmmmmmmmmmmmm....
*splashhhhhhhhhhhhhhhhh*

ok, bye....
Tunggu entry untuk last day and budget ok...


1 comments:

Anonymous said... [Reply to Comments]

Pulau Perhentian adalah antara pulau yang tercantik di Malaysia. Kalu ada yang berminat nak berkunjung ke sana hubungi la kami di PerhentianRaisya.Com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...