One Fine Day...

Wahhhhhhhhhhh, title entry bahasa omputeh tidak bermakna aku akan speaking all out dalam entry ini ye. Harap maaf. Jadi bacalah korang entry rojak dari aku. hahahahhaah~ Wey, korang ada berangan tak pasal future? Bukan la berangan pasal kahwin ke apa... Berangan tentang rumah korang ke kereta korang ke... Berangan benda-benda macam tu la maksud aku ye... Aku kalau pergi atau tak pergi IKEA, mesti berangan tentang rumah ok... Tak kisah aku duduk rumah sewa ke beli ke apartment ke flat ke teres ke apa, janji isi rumah tu membahagiakan dan mendamaikan hati itu sudah cukup bagi aku. Ditambah pula kalau diisi dan dikongsi bersama suami *cheeeeeeeeeeeewahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh* One Fine Day nanti... Perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! InsyaALLAH... Buat masa ni hanya mampu berdoa untuk yang terbaek.

Ok, berbalik kepada cerita asal. Aku memang minat dan adore barang-barang IKEA. Tak kesahla barang apa sekali pun. Since aku ni simple orangnya aku prefer barang-barang rumah yang moden dan simple. Bunga-bunga ni aku tak minat ok. Lukisan aku minat!!! hehehehe so, Ahad lepas since pergi IKEA, dapatla berangan sekali dan tanam dalam diri semangat untuk menghias rumah suatu hari nanti... Korang layan jela gambar aku posing dengan barang rumah yang aku berkenan. Berkenan pada aku tak bermakna korang turut berkenan tau. Peace!!!!


Ni salah satu sofa yang aku minat... Bukan sebab kalernye je PINK, tapi sebab bentuknya yang simple. Aku pun suka sofa bed juga. Tapi aritue tak sempat snap pula. Rasanya masa nak snap tu sakit perut terus cari toilet. hihihihihhi MAAFKAN SAYA *gaya zizan*


Yang ni pula, aku berkenan tempat susun gelas dan botol-botol ni. Kalau omputeh bolehla simpan botol wine macam tu. Tapi kalau aku boelh susun botol sos je kot. hahahahahahah~ Cool kan? *perasan*
-sila abaikan gambar senget ini. Puas aku rotate tapi tak berjaya. Any tips?*


Yang ni pulak, rak untuk simpan barang-barang or tupperware gitu. Weh, aku berangan peti ais aku semua penuh tupperware or tipuware ok. Taknak plastik-plastik ni. Freezer pun guna tupperware. Ini berangan je dulu. Tak kena bayar pun. Cabinet atas ni boleh boleh buka tutup ok. Ke atas dan ke bawah macam pintu kedai tu. *Cuba bayangkan?*


Ini rak boleh melintang dan menegak. Ikot korangla nak susun macam mana. Boleh letak barang perhiasan ataupun sebagai rak buku ok... Perghhhhhhhhhh, pitam aku. Macam-macam warna ada ok...Pilih jela nak mana. Duit ada semua pun boleh... hihihihihi~


Mata aku ni asal kaler PINK je mesti berkenan. Haisshhhhhhhhhhhh, tapi menarik bukan? *menangis cikgu BM baca*


 Yang ni aku suka. Set pinggan dengan alas pinggan ni sesuai je. Pinggan pun simple je. Takdela nak corak bagai... Aku tak suka pinggan bulat la... Aku suka yang bersegi macam ni...


-Sila telengkan kepala anda sekali lagi-
Aku suka cermin dan cabinet bawah cermin tu. Jimat ruang aku rasa. Boleh buat meja solek terus. Pencahayaan pun aku suka macam ni. Rasa tenang je kan? Aku la yang tenang... Korang aku tak tau. hihihihihi


Selain barang-barang dapur, aku juga berangan set bilik tidur. Haaaaaaaaa, punyalah banyak benda yang aku berangan. Tak, berangan bila perlu je. Tak lebih. Betul. Cinta pandang pertama pada katil atas ni. Aku suka perabut kaler puteh la. Tak tau kenapa. Rasa macam sweet je... Sedap wey katil ni. Abang aku siap baring and test ok. Naseb tak tidur terus. hahahahahah~


Yang ni pun aku suka... Simple kan? InsyaALLAH ada rezeki boleh la beli... Ni kira second choice aku la... *BERANGAN LAGI UNTIL NOW* uhuhhuuhuhuh~




Dan, yang paling aku teringin tahap mengidam macam orang mengandung yang mana kalau tidur malam termimpi-mimpi adalah....






WALK IN CLOSET


*DROOLING UNTIL JULING*


Buat masa ni, hanya mampu berangan je dulu... Cukup membahagiakan walaupun hanya berangan. InsyaAllah, akan mampu memilikinya. Mari bekerja keras!!!! Demi keluarga tercinta... *tiba-tiba* Feeling mak-mak dah datang...hihihihihi habislah kena kutuk lepas ni....



Kalau minta hadiah birthday walk in closet macam tak logik pula kan? ahahahaha~ ok, akan fikirkan benda lain...


Till then..xoxo~


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...