Japanese Style...

Since aku kerja dekat company Jepun yang rata-rata pekerja nya juga abang-abang, pakcik-pakcik dan atok-atok Jepun, makanya pengaruh Jepun kat sini begitu meluas laaa... Macam contoh kan, masuk kerja kete tukar kasut kat locker pakai kasut puteh yang company bagi... Then pagi-pagi kitorang ada morning briefing lepas dingdong bell.... Lepas tu setiap kali rehat ke balik ke datang ke semuanya ada dingdong bell ok... hahahaha Rasa macam sekolah sangat-sangat... Yet benda-benda ni buat kita disiplin laa... Diorang kan kerja kuat and very the discipline one i tell uols... Cheeewahhhhhh~ Itu serba sedikit la pasal kerja dengan Jepun ni...

So, nak dijadikan cerita, aritue tak silap dalam minggu lepas, aku macam bosan kan... Then aku puasa... So aku teman Husna pergi market survey kat Sunway... Husna department design so dia kene design LCD with speakers apebende ntah aku pun tak tau... Just follow jelaa... Jalan-jalan then nak berbuka dah... So Husna suruh decide. Aku lak tak kesah mana-mana. Tiba-tiba Husna dia macam nak try Sushi since die tak pernah lagi... So aku on je laaa... Ke Sushi King la we all... Sangat la Japanese Style kan??? hahahaha~


Since aku puasa aritue, jadinya takdela nak makan sushi sahaja... Ada order bento set juga... Nama pun puasa, haruslah lapar.... woot woot~ Oh, yang ni sushi yang ada telur ikan. Bila makan dia macam meletop-meletop dalam mulut.. Sedappp i tell you~


Ohhhh, kitorang pilih duduk meja yang untuk 4 orang tu tapi sebelah aku sushi yang berjalan satu pusingan tu... hahahaha so nak sushi amek jela... Yang ni bento set daging apa ntah... Siyes sedap ok... Daging tu macam msk kicap then ada sayur kobis ke apa... Nice~!!!


Yang ni bento set ayam teriyaki ke apa gitu...Yang penting bukan kentucky ok. hahahaha~ Then ada keledek, udang, kacang panjang dengan terung. Semua nya tempura... Sumpah sedap. Aku tak makan sayur-sayur pn makan je sebab tak rasa sayur nye bila dia buat ala tempura...Melelehhh siot makan~


Yang ni udang nye sushi... Punyalah sedap sampai dah telan seketul baru teringat nak snap gambar... hahahaha Naseb la dapat snap walau seketul... Korang nampak tak yang setepek je kaler pink-pink merah tu??? Itu jeruk halia ok... Boleh tahan la sedapnyaaa...


Muke ceria masing-masing dapat makan SUSHI KING. Pheeewittttttttttttttttt~ Sorry gambar adalah sedikit blur sebab ni Husna set self timer pakai S3 dia... Pastu kan, Sushi King skang menu dia dah baru sey... Semua dah naik harga dalam RM 2.00 ke RM 3.00 camtu...Siap ada tulis kandungan kalori dalam setiap hidangan. I loikeee~!!!! Aku minum lemonade. Sebab paling kurang kalorinye... hahahaha~ Puiiii.. Diet konon...


*Bila awak nak belanja kita sushi ni??? Cepat sikit balik boleh tak???*



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...