Ramadhan 2013 - Day 5

Puasa ke lima aku berbuka rumah nenek aku lak kat Puchong. hahahaha Heaven kan ada je tempat nak berbuka puasa... Bukan apa, nenek dia kirim air katira madu ok. Jadinya of course la aku berbuka kat rumah dia terus.... Dah alang-alang kan... Haa, yang miracle kan, Ahad masa balik sini, perghhh highway lengang ok... Gerak kul3lebih dari BP kul6 dah sampai rumah nenek ok... Ajaib sungguh. Aku rasa ramai balik lepas berbuka kot...



Nenek kalau bab memasak dia punya excited tu gaya macam makan 10 orang ok. Padahal aku and Wan je pun yang datang... Lawak betul... Takpe, tak abis aku macam biasa la tapau bawak balik rumah untuk sahur.... Settle kerja... Tak payah susah-susah masak... Panaskan lauk je... Ni nenek buat popia goreng. Dah nak berbuka baru dia goreng. Perghhh sedapnya....



Ikan caru sumbat sambal salut telor digoreng.... Kalau cousin aku yang Faiz tu ada, dia suka telor-telor yang keliling garing tu... Berebut ok semua nak makan part tu... Lawak betul... Telor pun berebut... Ikan tu 3 ekor tak nak lak berebut kan... hahahahaha~



Bubur lambuk... Kemain hover tau nenek ni... Dia kalau bulan puasa menu wajib mesti bubur lambuk macam ni... Aku suke je... Makan dengan sambal cili api kan... Heaven wooo... Ni sambil menaip sambil lap air liur. Sebab teringat masakan nenek... Sedapnya....



Ayam masak merah... Berapa banyak lauk da nenek masak ni???? Boleh pitam ni makanan banyak sangat... Tengok makanan banyak pun dah boleh pitam ok. Belum lagi nak makan semua lauk-lauk ni... Mau meninggal agaknya....



Adehhh... sup sayur plak ada.... Amboi kemain banyak nya lauk... Nenek kan dia tau aku memang tak makan sayur kaler hijau-hijau ni... So of course la dia akan masak sup sayur camni. Konpem berhirup aku makan...



Sambal cili api yang terbaik dan fresh dari ladang... Aku tukang bungkus and bawak balik je.. Hahahaha Keji giler perangai.. Biarlaaa, nenek aku suruh... Ada ikan kering sepat goreng ni sedapnya.... Makan nasi panas dengan lauk ni... Bahagia and terangkat woiiii....



Tempe goreng... Cecah sambal kicap memang sedap gilossssssss.... Gilerlaaaaaa, berbunyi dah perot aku ni...



Last but note least, hasil kiriman nenek. Air katira madu.... Sedapnya hingga beli sampai 10 bungkus.... hahahaha Kau hado???? *sepakkang* Tertelan-telan air lior tengok gambar ni laaa... Hausnyeeeeeeeeeeeeee....



Korang jangan tanya sahur aku masak apa pagi semalam... Memang panaskan lauk nenek bagi je ok... Jangan bazir... Tak baik tau... Kang syaiton takde aku lak yang ganti... Puiiii~!!! Taknaktaknaktaknak....... *bak kata Prof Ezzy*



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...