Ben's at Publika, Solaris Dutamas

Ini kisah sebelum puasa lagi... Few weeks after wedding sebelah lelaki tak silap... hahahaa Lama dah kan? Actually its like a family dinner come birthday celebrations come as farewell untuk adik laaa... Hamek ko sekaligus... Dulu kitorang kecik-kecik pama memang akan celebrate birthday kitorang sekaligus.... Kira buat makan-makan  and ajak kawan-kawan la datang rumah... But normally masa birthday adik sebab dia lahir bulan 7. Abang bulan 3 and aku bulan 6. Paham x?



Since tahun ni, masa birthday adik (23July) dia dah fly so this is the time to celebrate la... All the arrangements adik sendiri yang buat... So dia pilih Ben's Publika... Aku first time wo pergi Publika. Gila jakun ok... hahahahaha~



Environment kat sini best la.... Cosy sangat... Decorations pun sempoi je... Feels like home gitu... Ada dua tingkat tau... Tapi kitorang makan kat bawah je. Tak kuasa nak pergi makan kat atas. Lagi satu, kitorang booking dulu sebelum datang. Sampai-sampai terus maghrib kat situ. Surau dia cantik tau and selesa. Canggih wooo... Bukan kat Ben's ni ye suraunye. But dalam Publika la ada suraunya.



Ini tokey of the day. heheehehe Pama yang sponser dinner malam tu... Kitorang just order, makan and borak-borak jela macam biasa... Normally kalau order sure amek masa yang lama especially papa. Dia nak baca satu-satu ok... Gigih sangat tu....



Ini pilihan mama. Dia memang peminat spaghetti seafood ni....Atau nama lain Aglio Olio Seafood... Mana-mana pun sure nak order benda alah ni. Sampai open house kat rumah pun dia suruh buat ni ok... Layankan jela...



Yang ni pilihan Chef.... Pad Thai nama nya tak silap aku... hahahahah Banyak-banyak makanan ni jugak yang dia order. Kalau aku memang tak berkenan laaa.... Sebab banyak "sampah". hahahaha sorry....



Ini pilihan papa... Tu la, tengok menu banyak-banyak terus taktau nak pilih apa. Last-last dia order Beef Lasagna ok... Tensyen je ok dengar dia order tu. Takpelaaa. Dia kan tokey.... hihihihihi Kasi layan laaa...



Orang diet ni susah kalau ajak makan... Semua nak yang healthy je. Adik aku tu kurus ok. Tapi diet macam berat tu ala-ala Syanie. Pui laaa.. Dia order Traditional Ceasar Salad je ok. Korang mampu makan salad je dinner??? Aku tak boleh laaaaa....



Yang ni pilihan abang aku.... Fisherman's Catch. Poyo je bunyinye kan.... ahahahaha Boleh tahan dia punye burger ni... Harusla aku paw kan... hihihihiihi Bila lagi nak rasa makanan dia...



Ni aku punye... Mushroom burger rupenya ok aku order. Untuk orang vegetarian.... Which absolutely not me laaa. Aku bukan pencinta sayur ok. Tapi bila ter-order ni naseb la kan... Kita paksa suami makan.... hahahaahha Settle....



Sebagai penutup pama suruh order sorang satu dessert. Aku pilih pavlova. Adik pilih bread butter pudding and abang pilih red velvet. Siap ada lilin ok. Mama la semangat. Best sangat. Dah lama tak sambut birthday sama-sama... Anyway, aku suke pavlova Serai lagi dari Ben's punya....



 Dah kenyang??? Apa lagi??? Jom blah... Kang terliur plak tengok makanan ni di siang hari. Waktu berbuka lama lagi ni... Renung-renungkan dan selamat berpuasa... Taknaktaknaktaknak....


Bye~



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...