Ramadhan 2013 - Day 1

Alhamdulillah complete dah hari pertama berpuasa semalam... Memandangkan semalam 1st day puasa, makanya kitorang balik rumah mak (mertua aku) kat Sg Buloh. Aku bulan puasa balik awal sikit. Kul5.30 dah balik. Tapi korang paham-paham jela. Nama je kul5.30 balik. Tapi dia punya jem tu, dari keluar guard kat office lagi dah jem ok... Tensyen tau. Naseb baik pandai chilok and ada jalan short cut nak balik rumah. So, settle. Tapi Wan la plak. Dia macam biasa balik kul6 ok. Of course la jem amat. Dengan kitorang nak balik Sg Buloh lagi kan dari Shah Alam. Naseb baik sempat sampai rumah. Kul7.15 camtu kot kitorang sampai. Aku tapau siap-siap kuih dari office. Kuih popia goreng dengan vade. Settle ok kuihnya... hehehehe Tak beli air sebab alang (abang Wan) dia meniaga air dekat bazar area umah mak. So macam-macam air ada. Tapi aku minum soya je. Wan bantai minum sampai 3 gelas. Giler laaaaaaa... Naseb baik tak terus makan nasi. Solat dulu baru makan nasi... Aku hampir tak pergi terawikh semalam. Sebab letih amat. Tak tau kenapa... Naseb baik gagah lagi hati ni so pergi jugakla terawikh. Kali ni terawikh kat masjid area rumah mak. Mak pun ikot kitorang sekali pergi masjid. Syiok tau. 1st time tu pergi sama-sama dengan mak mertua. Cheeeeewahhhhhhhhhhhhh~ Tapi terlupa nak snap gambar dengan mak... Aiyakkkk~!!!



Ok, cerita pasal sahur lak... Sebab time sahur je aku ingat nak snap gambar. Sebabnya Wan yang masak sahur pagi tadi... Ce teka Wan masak apa???  Mee Hoon TomYam ok. Gigih giler nak masak beriye untuk sahur. Tapi aku untunglaaa. Tinggal makan je. Takkan la nak komen kan.... Telan sudah... hehehehe~ Gambar seketul je sebab Wan beriye nak baca doa and suruh tadah tangan cepat-cepat. Kecohhhhhhhhhhhlaaaaaaaaaaaaaaaaaa...



Mee Hoon TomYam Kasih Sayang buat isteri katanya.... I loike~!!!



Hari ni nak berbuka apa lak??? Aku nak pergi bazar sebab arini buka keseorangan ok. Wan balik kerja malam... Foine~!!! ;p



Selamat Berbuka semua... Eh, bukan sekarang ok. Tapi Maghrib nanti....
hehehehehe~




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...