Ramadhan 2013 - Day 2

Selesai sudah berpuasa di hari ke dua semalam... Sekejap je rasanya kan? Arini dah puasa hari yang ke 3 plak... Semalam aku sepatutnya berbuka sorang-sorang. Sebabnya Wan dia kerja sampai malam. So memang dah dipesan untuk berbuka dengan kawan-kawan or beli la makanan apa-apa bawak balik rumah. Plan nya memang nak tapau je and berbuka dekat rumah. Sampai la lepas Zohor kot Fatin mesej tanye tak pergi bazar ke semua. Aku pun cakap la semalam aku berbuka sorang and nak buka kat rumah dia boleh ke tak... Since husband dia (Joe) pun balik lambat, kitorang agree untuk berbuka bersama kat rumah Fatin. Aku tukang beli makanan dekat bazar area office ni je. 



Gigih ok jalan kaki pergi bazar konon nak elak jem. Sekali panas berdenting ok... Gilosss! Naseb baik bukan sorang-sorang. If sorang mesti aku teguk air kat bazar tu jugak... hhahahahaa~ Idokla buruk sampai macam tu sekali perangainya kan... Jalan kaki sambil borak-borak tau-tau dah sampai dah bazar. 1st time pergi bazar ni bulan puasa ni. Siap bawak list ok nak beli apa. Maklumlah, yang dikirim ni banyak la jugak. Ko giler, Fatin pesan macam-macam ok. Laksa Penang, kuih Seri Muka, air Jagung, nasi lemak kukus ayam berempah... Hamek ko... Pening aku nak mencari. Last-last kuih tepung pelita aku jugak yang tak dapat. 



Ini, nasi lemak kukus ayam berempah aku... Perghhhhhhhhh, teringat pulak. Meleleh-leleh je tengok gambar ni. Rasa nak ngap je tau... Sabar wey sabar. Bawak bertahan dan bertenang... Walaupun aku tengah sedu-sedu ni... Adehhh... Nasebla puasa, kalau tak dah teguk air laju-laju ni nak ilangkan sedu punye pasal....


Settle berbuka and solat semua tunggu Wan kol. Die kol je terus balik umah. Maklomlah rumah Fatin and rumah aku just opposite the road je camtu... So takde hal la kan...Sampai rumah tengok Wan pun tak sampai lagi... Macam jauh sangat je office dia tu. Gaya telefon tadi macam dah nak sampai sangat je. Memandangkan dia balik lewat semalam, so kitorang tak pergi terawikh pun malam tadi....



Sahur pagi tadi masing-masing taknak makan nasi. Then macam tak larat nak masak or bangun awal-awal ke apa kan... So aku just panaskan sambal tumis yang dah di frozen kan je... Settle...


Then cecah dengan roti... Wan bab-bab improvise makanan ni bagi jela kat dia. Nak bakar tapi tak nak pakai toaster. Nak pakai pan... Lantaklaaa awak. Janji awak nak makan... Aku siap sapu sambal tumis tu macam jem kat roti lepas tu lipat dan ngap... Sedapnyaaaaaaaaaaa... Terus mengimbau kenangan zaman sekolah rendah dulu...


Arini nak berbuka apa eh??? Aku target pergi bazar lagi arini. Wan cakap beli je. Sebabnya nak balik Johor arini. Syioknyaaaaaaaaaaaa~ Pa, sha nak air katira, roti john, dengan yong tau fu please.... Yummyyyy~!!!


Selamat berbuka korang... Lagi bapa jam eh??? *Pitam*


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...