Happy Birthday to Me - Part 1

Memandangkan bulan ni bulan June, makanya satu bulan ni adalah birthday aku.... hahahahaha Ko mampu??? Keji tak??? Ok apa kan... Bile lagi kan nak feeling camni... Sebulan dalam setahun je.... Ke nak tiap-tiap bulan??? hahahahaha *sepakkang*


Sabtu lepas, 8 Jun 2013 adalah birthday aku yang ke 26 tahun... At the same time, Sabtu lepas juga adalah majlis bertandang (pihak lelaki) di Kuang, Selangor. Jadinya aku tak boleh nak feeling feeling birthday girl sangat la sebab fokus kat majlis kan... Plus family aku and tokmak ada kat umah aku so busy la layan diorang... Birthday tahun ni berbeza la dari tahun lepas. Sangat-sangat berbeza. Kalau tahun lepas birthday aku jatuh pada hari Jumaat. Family aku malam tu sampai dari Johor. Abang nyanyi-nyanyi birthday song sambil buat aksi penguin. Adik and abang bagi present purse Etienne Aigner. Sabtu the whole day is all about me. Dari pagi sampai malam. From KLCC to Pavillion. Wan bagi handbag Coach and sandal DKNY. Papa bagi wrislet Coach. Mama bagi Sephora make up. So happy sangat...


But this year, totally different. Since semua busy preparing for the wedding, jadinya birthday treat or song pun takde daripada my family. Paling sweet, birthday tahun ni dah ada husband. *Malu* hihihihihi Dia kol nyanyi birthday song early morning. Yerla dapat kol je sebab dia balik umah mak dia la prepare apa yang patut while aku stay kat rumah kitorang layan my family. So jumpa pun masa kat homestay and bersiap. Dalam kereta otw pergi rumah family dia kitorang borak...


Scha : Arini wish wish birthday ni tau ke umur go berapa?
Wan : Of coz... 27 *konfiden sangat*
Scha : Kita beza berapa tahun?
Wan : 6 tahun la...
Scha : Abes tu 27 tambah 6 berapa?
Wan : Omg~!!! Sorry.... *terus keluar kereta*


Pffftttttttttttt.... Ada ke aku umur 27... Punya anggun muda cantik lagi bergaya ni dia kata 27 tahun... Hampeh... Menggelabah dia terus keluar kereta kol siapa ntah. Fishy sangat tau... Sampai je rumah family dia siap je berarak, berkompang and makan berdamai bagai, DJ tu announce suruh pergi potong kek pula ok. Siap cakap birthday aku arini and semua orang kene nyanyi... Sekali tengok kat kek ada tulis happy birthday siap ada pembetulan kat angka 27 tu ok... HAHAHAHAHAHA Lawak... Patutla gelabah semacam kol-kol. Rupenye slumber dia tempah kek tulis umur aku 27. Naseb baikla aku slumber je... Tapi bayarlaaaaaaaaaaaa kan... Siap ada kuiz bagai teka umur pengantin perempuan ok. Malu tau... Dahla semua orang nyanyi lagu birthday untuk aku. Aiyakkkk... Malunye....


Settle semua family aku pun nak balik. Diorang nak balik Johor terus. Sebab papa tak sehat. Aku??? Of coz la sedih sebab dahla tak wish. Pastu tak celebrate pun lagi. Esoknya, Ahad papa and mama kol je cakap jangan sedih nanti diorang datang KL lagi and ganti rugi semua tu.... Serius aku memang macam tu. Yerla, ini tahun pertama birthday ada suami. Of course tak biasa lagi celebrate dengan husband je. But i still want to have a proper birthday celebration with my family. 


* to be continue....


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...