Social Network...

Tell me, siapa je yang kat dunia ni tak suka social network??? Jangan nak tipu-tipu eh... Aku rasa, dunia sekarang, semua orang gilakan social network. Social network ni dah macam makanan harian setiap manusia dalam dunia ni.. Tak kesah la Facebook ke, Twitter ke, Instagram ke, apa-apa je yang namanya social network. Budak-budak sekarang pun, kemain naik lagi dengan social network. Buat market diri sendiri. Ada yang buat channel Youtube sendiri, ada yang buat blog cerita pasal BF and ada jugak yang duk keek pasal life masing-masing.... Kalau dah macam tu, gaya retis sangat tau tak.... Kalah Kiah Propa tau... hihihihii


Eleh nak cakap orang kan, well, aku rasa, eh bukan rasa lagi ni, memang pun aku pun sama sekarang ni banyak social network. You name it. Facebook tak payah cakapla kan... Semua pun ada. Instagram, Keek (nak tengok artis je), Twitter, Blog... Lagi apa eh??? hahahaha But semua yang aku ada ni, dah rarely dah aku guna... SEBAB nya, aku ada komitmen dengan life aku, husband aku... Keluarga kecil aku la kiranya... For now, ada takde pun aku tengok gitu-gitu je Facebook and Instagram. Keek memang tak pernah but saje nak ada akaun. Twitter sometimes je aku post. Blog aku paling suka. Sebab aku kan suka menulis and bercerita... hehehehehe


Aku pun tak sure sampai bila aku nak ada social network semua ni. Takot wo bila fikir banyak-banyak. Yerla, kang aku meninggal tak sempat nak tutup akaun ke apa camne tu??? SERAMMMMM~!!! Meremang bulu hidung yang ada takde ni... hihihihi But aku slowly akan slow down semua benda-benda ni. Persediaan la kiranya... Kang ada anak, payah lak. Anak ke mana, social network ke mana. Last-last aku yang kena lempang dengan Wan duk ngadap social network and abaikan anak.... I iz takotttttt!!!! hihihhii


But trust me, social network ni ada kebaikan dan keburukan. Semua bergantung pada diri kita sendiri. Macam mana kita handle and uruskan semua social network kita. Kalau untuk kebaikan dan jalan yang di Redhai Allah swt, alhamdulillah. Kira dakwah dalam social network la. Tapi kalau sebaliknya, masih ada masa lagi untuk muhasabah diri dan perbaiki diri ke arah yang lebih baik... Aku pun banyak tak baiknya dari baik. Tu yang nak sama-sama dengan korang improve diri kita....


Sekarang, target aku - Syurga & Akhirat...
*eh, tapi nak handbag LV juga as target boleh?* 
T_________________T
Sepak diri sendiri...


Itu je arini inputnya.... *libasShawl*


Balik ni nak cium tapak kaki Wan la. Syurga kan bawah tapak kaki suami... *dushhhh* LOBAM BIJIK MATA AKU!!!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...