White Water Rafting Sg Kampar, Gopeng

Halluuuuuuuuuuuu... I'm back. hahahaaha Sorry terlupa nak update banyak plak. Actually quite busy la jugak... Tengah try to settle down few things... Hopefully semuanya ok.... Harini aku nak share dengan korang semua lagi satu aktiviti mencabar yang aku buat baru-baru ini. Well, ini bukan kali pertama aku join. So takla jakun sangat. Saja nak enjoy and share the moment together.


Date : 20 April 2013
Agensi : Radak Adventure
Time : 9.00 am (meet at Gopeng exit)
Rate : 2 - 3 level
Price : RM 140.00 (with lunch and snacks)



Perjalanan kitorang dimulakan seawal pagi. Giler korang. Nak berkumpul dekat Gopeng punye exit pukul 9.00 pagi ok. Pukul berapa nak gerak da??? Sudahnya kul5.30 pagi kitorang gerak from Shah Alam to Gopeng. Stop kejap dekat R&R Jejantas Sungai Buloh untuk breakfast dan subuh. Then takde stop sampai la ke Gopeng.



Sampai-sampai je kitorang tunggu la Radak Adventure punye representative untuk pick up kitorang and bawak pergi tempat diorang. Sorry, aku malas nak masukkan gambar banyak-banyak. Saje nak bagi korang teruja sendiri. Dulu aku join aktiviti ni dengan Riverbug. Now dengan Radak. Starting point sama je. Cuma tempat berkumpul lainla. From Radak punye tempat kene naik lori ayam ok menuju ke sungai... Woot woot.



Bagi yang tak pernah melakukan aktiviti ini, korang jangan risau. Sampai nanti dekat sungai tu, kita akan diberi safety briefing dan cara-cara mengendalikan raft bersama-sama. Setiap raft akan ada instructor di belakang. So jangan risau la. Ikot je arahan. Settle semua briefing, kita akan disuruh untuk body rafting. Tujuannya untuk tengok tahap panic dan water confidence kita bila dalam air. Tengok aku, siap boleh senyum pandang camera lagi tau. hihihihihi



Kita akan naik paddle raft ni lebihi kurang 2-3jam tak silap. Lupe sudah. But bukan la all the time kena paddle pun. Ada time tertentu je kena paddle. Antara arahan yang kita kena buat adalah jump jump, paddle up, boom boom, forward, backward and macam-macam lagi la. Sure korang enjoy. But depends dengan team korang dan juga instructor la. Macam aku dapat team yang best. Instructor pun sporting.



Team kitorang paling banyak kali capsize (raft terbalik). Jangan risau. Life jacket ada. Janji kita semua tak panic. Aku la paling banyak kali tercampak keluar dari raft. Giler ko tak cuak. Cuak la gak tapi aku keep calm la. Instructor ada boleh selamatkan... Overall, korang pun patut cuba aktiviti ini. Tak rugi pun...


Total damage of the day :

Petrol Myvi - RM 50.00 (pergi balik)
Tol Usj to Gopeng - RM 25.50 
Tol Gopeng to Usj - RM 25.50
Cameraman for the whole activity - RM 200.00 (we share 8 orang murah sikit)


Ok, itu saja.
Selamat mencuba kawan-kawan....


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...