Reminiscing Our Good Old Days

Aku rasa aku beruntung sangat.... Sebab dikelilingi dengan manusia-manusia yang menyayangi diri aku ni walau aku ni kadang-kadang annoying yang menghiburkan pada mereka.... hahahahaa~ Tapi they accept me for who I am... Hopefully selamanya pun tetap ada mereka-mereka ini disisi aku insyaALLAH... Terima kasih semua... Kerana selalu ada untuk aku dari dulu sampai sekarang. Walau jarang berjumpa, tapi kasih dan sayang itu masih ada... Dan masih sama...Walau pernah hilang seketika korang masih ingat kat aku lagi... How I really miss our good old days.... Haishhhh...Aku kadang tak reti nak luah rasa kasih and sayang aku. Tapi aku tunjuk melalui perbuatan kan??? 



Ini antara perbualan aku dengan aten semalam.... Giler kau waktu kerja borak pasal ni. hahahahaa~ Aku rasa aku mula kenal Fatin time Form4. Kitorang sekolah rendah lain-lain. Sekolah agama pun tak sama. Masa menengah rendah aku belah pagi and aten belah petang. Jadinya form4 baru la kenal dengan dia. Aku mula-mula duduk dengan zulfah ke alifah camtu. Tapi lepas zulfah masuk teknik and ramai yang pindah sekolah aku terus duduk dengan aten. Start dari situlah kitorang rapat sangat-sangat. Masa form4 kan nakal-nakal, bawak hp pergi sekolah, tak pakai kain dalam, pakai socks pendek and warna-warni and macam-macam lagi. Aku kan kuat melawan jadinya konpem feymes dengan pengawas. Orang suruh pakai kain dalam tapi aku pakai shorts kan dalam kain. Bukan apa, senang nak simpan hp. hihihihiihi Ohhh, lupa. Budak-budak ni tak berapa nak kenal aku sebab aku kan kelas RKM dulu. Jadinya bila sekelas ni macam-macam diorang tau. Asal cikgu takde je kan, kitorang suka nyanyi-nyanyi. Aten selalu nyanyi lagu rock kapas and aku lagu omputeh. Ada sekali tu bila aten nyanyi lagu rock kapak aku pun nyanyi sama. Perghhh, kemain terkamjat lagi die kan... Siap cakap tak sangka anak mat salleh pandai nyanyi lagu melayu. Kongajoo kan???? Pastu time form4 ni la kitorang giler chatting MIRC... hahahahahaha~ 



Macam-macam sangat yang kitorang lalui bersama actually... Benda ni berlarutan sampai la kitorang form5. Duduk sebelah-sebelah. Tapi asal waktu BM En Nordin masuk kelas dia tak bagi aten duduk sebelah aku. Dia suruh aten duduk tempat lain and En Nordin sendiri duduk sebelah aku. Yunk, ko ingat tak Nordin selalu ejek aku Budak "R" sebab aku kan pelat... Tapi dia selalu puji tulisan aku kat kelas. Kembang-kembang hidung aku. Masuk bilik tayang konpem kene panggil duduk depan dia... Asal kene baca mesti aku la nama paling top die panggil. hahahahhaha~ Perghhhh, macam-macam sangat. Chop, selain duduk sebelah-sebelah kat kelas, kitorang pun ada pergi tusyen yang sama.... Masa form5 selalu lepak umah masing-masing study. Selalunya study maths la... And macam-macam lagi. Semua benda kitorang buat sama. Lepak KFC balik sekolah semata-mata nak makan cheesy wedges. Time tu memang feymes giler sampai ari-ari pun nak pergi KFC. Makcik kat KFC tu sampai dah boleh kenal dah... Itu belum lagi lepak Tasek Y ke apa...



Biasalah, bila kawan rapat ni dia punya sayang tu sampai jadi jeles tau... Aten ni jeles dengan isya sebab aku pun baik dengan isya... Punye la tamak ko kan yunk??? Padahal aku sayang ko tau... Teman kau jumpa Ciput sampai masuk hospital ko akibat minum air nenas. Terkontang kanting aku sorang-sorang kat umah nenek and makcik ko... Giler laaa... Bila rehat kita selalu makan bekal sama-sama kan??? Aku suke giler meehoon Singapore yang mak ko masak... Sedap wey... Tapi sampai abes SPM aku macam missing. Sebabnya aku kene PLKN. While aten and others tak kene pun... After aku balik PLKN semua pun masuk U and sambung belajar. Aku je masuk form6 sekejap sebelum dapat masuk Uitm... And bila dah masuk Uitm setiap kali cuti semester aku busy wakil Uitm untuk Karisma (Karnival Sukan Mahasiswa) untuk tenis pulak... Aku rasa lepas aku balik PLKN kita kuar dating sama... Aku tunjuk ko gambar-gambar aku kat PLKN. Ko sampai skang pun ada simpan kan gambar aku tu???? Thanks yunk... So sweet. Sampai la skang kita still contact eact other. Masa kau kahwin aku sempatla berada bersama. We used to hangout kat umah ko masak-masak and makan-makan sama. Time is really flying so fast kan????



Inilah kitorang skang.... Kiri sekali tu lah aten... Kanan aku tu Yun... Kadang aku jeles dengan aten dengan yun. Macam-macam yang diorang share and cerita sama... Hari-hari pun ada je topicnya. Kalau tengok wall diorang masyaALLAH, semak. Kalah orang bercinta. Tapi at the same time aku happy. Sebab aku tak selalu ada untuk diorang pasal kat office aku ni apa pun tak boleh... Cisss!!!! Tapi sekali dapat jumpa, mak aihhhh... Kecohhhh....~!!! Syiok sangat.... Aten dah kahwin dengan Joe. Dah ada anak sorang pun, Faiz. Ko bertuah tau yunk... Joe sporting. Sampai beli baju faiz pun ko usung kitorang ni. Joe layankan je... Die tak kesah pun kitorang menyebok sama... Thank you papa faiz... hihihihiihihi



Sebenarnya, kalau nak cerita balik pasal kenangan kitorang dulu, banyak sangat tau... Eh chop, nama mak kitorang sama. Hamimah!!! hehehehehe Sungguh tiba-tiba kan???? Aku hargai kau yunk... Sayang kau dunia akhirat... Nak tengok kau bahagia dengan Joe and anak-anak kau insyaALLAH... Hopefully, our friendship never end ok... Please keep in touch always. No matter how far or busy we are, we can always have each other even it is just virtually. Aku rindu sangat zaman kegemilangan kita dulu.... Tak sabar nak tunggu weekend... We'll hangout together ok....


 Sayang aten~!!!! 
xoxo


*dah dah, lap air hingus tu... Jangan gembeng*
heheehhehehehe~
Rindu kan nak kene marah dengan aku pasal gembeng2 ni???



Ok, bye....



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...