Majlis Pernikahan Totinx

Ok, kita sambung update pasal majlis pernikahan Totinx plak. Macam korang semua tau, Yan dia nikah malam, which is Jumaat malam Sabtu pada 25th January 2013. So siang tu lepas sesi berinai bagai kitorang pergi amek baju Yun untuk pakai malam tu. Eh, kitorang tu konpem la Yan tak ikot. Dia mana boleh dah pergi mana-mana. So lepas settle semua janji dengan Yun pas Maghrib aku pergi amek dia kat rumah and terus jumpa Yan. Majlis Pernikahan berlangsung di Hotel Katerina, Batu Pahat...



*Selingan - Choppp, cantik tak??? Bukan aku la... Tapi baju aku tu ha... hehehehhehe ok,bye*
Seperti yang sedia maklum, konpem la aku dengan Yun orang pertama dikalangan dulang girls yang sampai dulu. Woot woot... Yeahh, kitorang happy and excited untuk Yan sampai taknak terlepas walau satu moment pun dengan dia. See, you know how much we love you kan??? *winkwink* Sampai-sampai hotel kitorang dapat parking baik punye. Betul-betul depan hotel. Bagus, senang nanti nak balik. Masuk je terus macam "Alamak, kita awal sangat ke apa ni Yun? Macam lengang je?". Dengan muka slumber terus la naik atas pergi ke dewan. Masa sampai sini tengok diorang still tengah siapkan decorations bagai...OMG~!!! Cuaknye kalau tak siap. Sempat lagi snap gambar sendiri kat cermin besar sebelum gerak naik atas pergi bilik pengantin. Yerla, die tengah make up time tu.... Tak siap lagi rupenye....



Masuk-masuk bilik je tengok mak ai ramainye orang. Ni artis ke apa... hahahaaha Make up artist tengah sebuk make up kan pengantin and kitorang lak sibuk snap gambar dia pastu upload kat insta and FB Fanpage. Maklumlah, live update katanyaa... We all dah naik pangkat jadi admin ok untuk live update ni... Kelassssss kau Yan... Lama gak la diorang make up. Sementara tu videographer sebuk rakam adegan kitorang and suruh kitorang nyanyi solo.... Omg~!!! Bapak malu.... Kalau korang tengok video konpem korang kutuk aku... Sebab muka aku je yang lebih.... hahahhahahaha  Jeles lettew kan??? Padahal videographer yang pilih masukkan slot aku banyak... Bukan salah saya... *tangankebahumatakeatas*



Taraaaaaaaaa... Pengantin dah siap. Cantiknya kawan aku ni. Berseri-seri je tengok. Mantul-mantul pipi tu ha... Korang tak tau kejadian disebalik menyiapkan pengantin ni. Lawak ok... hahahahaa Aku dengan Yun je ada time tu kan... So masa nak pakai kan baju kitorang tolong Yan la... Masuk dalam toilet sama-sama. Punyela nak jaga baju tu jangan basah aku ni dah jadi tukang lap lantai... Haa, mana korang nak dapat kawan macam aku ni??? Cheewahhh... Motif upkan diri sendiri???? Sorry laaa.... Then kecoh-kecoh and gelak-gelak dalam toilet semua si Nabila dengan Sabrina pun sampai. Makanya.... Makin bergegar toilet tu sebab diorang pun sebok nak masuk sama... hahahaha Sumpah lawak siot....Kitorang yang over tau... Tapi takpe, pengantin tetap paling hot....



Ni diorang punya guestbook. Cantik kan??? Semua gambar-gambar adalah masa pre-wedding shoot diorang kat KL aritue... Smart giler wey... Unik you know... Yan memang macam tu la... Semua benda pun dia buat yang terbaek. Very passionate and also details punye orang.... Its good for her...



Pengantin bersama mama dia... Muka diorang sama kan??? Helllooooo... Dah anak dengan mak konpem la muke sama... Apa masalah la kau ni zaza oi... hahahahaa Sorry la der. Wa just saying je ma... hihihiihhi Aku suke baju mama... Cantik wo... Die macam organza with sulam timbul camtu la... Baju Yan pun of coz la cantik... Ko giler ke tak cantik??? I loike it so much.... Wey, kalau aku slim dah lama aku pinjam nanti... ahhahaha Matiklaaa berangan lebih...



With Nabila Jasman.... Childhood friend, schoolmate, classmate, tuitionmate and segala jenis mate lagi la... hahahahaha Bila, aku ingat lagi zaman-zaman kita tuition Pn Esah dulu depan Summit. Sebelum sampai tusyen harusla melencong ke Summit dulu dating... Wakakakakak :P Kalau tusyen selalunye parents gilir-gilir hantar. Most of the time pergi, mama aku hantar. Balik mama Nabila or Papa dia yang amek. Kalau papa dia amek memanjang la ko kene speaking dalam kereta tu... hahahahahah~ 



Budak berangan dan perasan kurus dengan baju tu... ahhahahaa~ Dengan handbag and kasut striking taknak macam apa plak kan??? Tapi aku comfortable je kire ok la kan??? hehehehe Janji rock sudah... Lain-lain aku tak kesah... Thanks Nabila snap kan gambar ni... Tiba-tiba je aku macam cantik. Eh??? :p



Ini masa Majlis tengah berlangsung. Semua dulang girls duduk sama-sama pengantin kat atas pelamin. So sweet sey... Dapat tengok semua nya yang berlaku dengan jelas. Tapi knowing us, konpemlaaa kecoh lebih. Nak jugak snap gambar sendiri masa duduk kat pelamin tu.... Decorations semua cantik kan??? Dah macam Raikan Cinta dah aku rasa...



Ayah Yan sendiri yang nikahkan malam tu... Tahniah Emmet. Hanya dengan sekali lafaz je dah jadi suami kepada Yan... Damn laaa!!! Sedih lak aku tibe-tibe... Tapi aku happy sebenarnya for you babe... Semoga berbahagia dengan suami dan anak-anak ok... InsyaALLAH...



Mini pelamin masa malam tu... Cantik kan??? Simple and nice. Macam tuannya jugak.. Bukan tuan punya blog ni ok. Tapi tuan punye badan yang dah jadi isteri orang dah tu... hehehe Yan dengan mama dia duduk atas sofa tu... Kitorang dulang girls duduk bersimpuh (ehem, sopannya) kat tepi kanan dan kiri sofa...



Sesi pembatalan air sembahyang. Kiranya macam sesi tukar cincin laa... Dah mula nak sebak time ni. Sebab nye pas tukar cincin pengantin akan baca lafaz taklik dengan keluarga Sakinah ke apa camtu... Well, knowing Johor macam tu la... Konpem ada punye bacaan tu... Sedia jela air mata ok...



Time ni dah selesai semua and pengantin salam-salam dengan kaum keluarga sambil selawat... Dah macam marhaban gayanya... Sebak giler tengok. Yan salam-salam ayah dia peluk-peluk nangish... Can't imagine diri sendiri nanti.... Dahla daddy's girl kan??? Omg~ Pastu salam Cik Ma dengan Mama...



Dengan mama dia la paling lama... Mama tak benti-benti nangesh tau... Punyelah sebak and happy tengok anak sendiri dah jadi seorang isteri... Mudah-mudahan dapat jadi isteri yang solehah and bertanggungjawab hendaknya. Amin...



Ini yang serba pink is MIL dengan FIL dia... Sorry tak dapat nak snap muke depan-depan... Crowded sangat plus ahkak malu nyah nak pergi ke depan-depan tu... hihihihiihiih



Dua beradik ni memang tak melepaskan peluang nak bergambar kan??? Nabila yang kanan is kakak. Sabrina yang kiri tu. Sorry, both taken... Korang takde peluang nak cucuk jarum... hehehehehe~



Us... Aku, Yun and Nabila... Sebaya... Kawan dari zaman sekolah lagi... hehehhehe ;D Sweet kan gambar ni??? Comel je masing-masing... Time ni sebenarnya tengah lepak-lepak coz baru lepas makan.. Jadinya snap la gambar dulu...



Sebab tak dapat datang untuk tengok majlis persandingan, jadinya kita kene snap gambar dengan pengantin banyak-banyak... Tarik dia ke tepi and snap gambar together... So sweet la you in this pic Yan.... Nanti nak cuci and frame la gambar ni... Aishhh, bila la nak dapat jumpa lagi ni... Sejak dah tukar status ni belum pernah lagi dapat hangout...



Kawan dan sahabat sejati insyaAllah...Dari kecik sehingga kini... Hopefully selamanya pun macam ni... Dah besar dah kita kan??? Tak sangka sangat... Yan dah kahwin... Lepas ni tinggal la aku dengan Yun je... Kalau aku kahwin dulu, Yun sorang dah pastu... Alahai, tak sanggup nak fikir la pasal tu...



Selamat Pengantin Baru korang... Alolololo, kemain manja lagi dia... Saje la tu nak jeleskan kitorang kan??? Apa-apa pun aku dan Yun akan sentiasa doakan yang terbaik untuk korang... Happy dengan korang... Please keep in touch ok...Love you~



Bakal-bakal pengantin untuk cuti sekolah nanti... Tahun bila tak tau. hahahahahahaa Macam sengal je kan cakap camtu... Makin hari makin ramai kawan-kawan yang bertukar status... Kita ni invest jela dulu hadiah dan tenaga pergi majlis diorang... Tiba masa, kita lak yang join diorang nanti...



Ohhh lupa nak cerita. Majlis ni habis dalam kul11 ke 11 lebih macam tu. Tapi kitorang semua kene stay back sebab nak buat video... Kemain lagi hafal lirik and step ok... Giler poyo~!!! Korang nanti tengok la video kat blog Totinx ok... Aku malas nak attached sekali ni... hehehehe Kesimpulannya memang meriah sangat-sangat dapat berkumpul bersama-sama dengan korang semua.... Sehingga bertemu kembali ok...



Bye...
Sambung entry pasal yang kat JB lak ye...
*Majlis yang kat JB insyaALLAH aku pergi...*



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...