Sebab Tekak, Badan Binasa...

Banyak-banyak benda dalam dunia ni, aku rasa makanan la yang menjadi all time favourite semua orang. Tak kesah la dewasa ke kanak-kanak ke belia ke rakan tua je atau apa je... Warung ke restoran ke hotel ke semuanya sanggup pergi kalau makanannya best... Betul tak? Lagi-lagi bila tengok rancangan jalan-jalan cari makan, makin terpengaruhla semua orang... Well, dah tengok si Iqram tu pun makan menyelerakan, mau tak kita sendiri pun terliur... Konpem la nak pergi cuba try test jugak kan???

Tapi... Sebab terlalu ikotkan sangat nafsu makan dan sebab tekak jugaklah sebenarnya badan kita binasa... Korang tak caya??? Pergi timbang berat masing-masing... Agak-agak maintain ke makin bertambah-tambah berat??? Konpem wa cakap sama lu berat bertambah kan???? hahahaha~ Don't worry. Jangan malu dan jangan segan sebab tuan punya blog ni pun sama dengan je dengan korang semua... hahahahaa~ Meh gelak ramai-ramai meh... Susah sebenarnya nak control berat especially bila umur-umur meningkat ni even belum berumah tangga sekali pun... Tak tipu ok. Macam aku, since aritue aku sakit lutut tak boleh nak bersukan, aku risau berat naik. Jadinya aku puasa, diet jangan cakap la camne aku diet kan... Tak makan nasi... Lepas pukul7 malam pun tak makan... Tapi hasilnya??? Ciput je... hahahaha Korang kene disiplin la sebenarnya.... Macam aku ni kira sisiplin je... Sipi-sipi nak disiplin namanya...





Sebab apa tau...Sebabnya....












JENG JENG JENG...





























WALAU PUN DIET...



















TAPI ASAL NAK MAKAN JE KONPEM....
































AKU TIBAI INI....


T_____________________________________________T



Sebelum berlumba-lumba masuk perut aku....



Hasilnyaaa selepas beberapa minit...







Now, rasakan.... Padankan muka diri sendiri... Tak payah nak meleleh sangat la ye... Sendiri punya tekak kan??? Sendiri la tanggung berat badan bertambah-tambah tu...




Ok, bye...




Sekarang jugak nk jolok anak tekak and makan julap...
*lari pergi pantry cari julap*


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...