Tips Elak Jem di Bulan Puasa

Assalam semua....
Selamat menjalani ibadah puasa...
Hari ni hari ke 6....
Jauh lagi perjalanan...
Sempat lagi nak tambah amal jariah di bulan puasa....


Ok, harini nak cerita pasal tips elak jem di bulan puasa...
Bila bulan puasa je, semua orang nak balik awal...
Kepada yang company bagi kebenaran balik awal dan masuk awal tu alhamdulillah...
Tapi bagi yang takde beza tu masalah la jugak...
Lebih-lebih lagi kalau jauh...
Aku la tu orangnye...


First day kan aku lewat kan...
So lepas tu aku dah tukar cara....
Meh sini aku share some tips and cara aku untuk elak jem.


Tips Elak Jem di Bulan Puasa :

1) Lepas sahur jangan sambung tidur
2) Sesudah subuh terus gerak pergi kerja
3) Bayar tol secara automatik (TOUCH'N GO/SMART TAG)
4) Waze sebelum gerak ke tempat kerja
5) InsyaAllah akan sampai awal dari sepatutnya.


Itu sahaja tips yang aku praktikkan...
Sehingga bertemu lagi....



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...