Kebaikan di Depan Mata

Last weekend aku spend time one day dengan adik aku. Even hari-hari jumpa kat rumah, tak sama ok dengan keluar berdua. So since Adam kat rumah ibu, jomla kasi settle hal dia nak bertunang tu. Aku just naik komuter sampai KL Sentral. Then jumpa dia kat sana. Destinasi yang nak dituju ialah SOGO & JALAN TUANKU ABDUL RAHMAN (TAR). From komuter have to change naik PUTRA LRT ke Stesen Bandaraya. Tapi dekat Stesen Masjid Jamek kene change line.


Masa keluar dari train nak naik atas tukar line untuk ke Bandaraya nye stesen, terserempak dengan satu pakcik ni guna wheelchair. Tapi canggih punya la sebab ada controller. Dia try nak naik atas guna lift yang disediakan. Malangnya semuanya tengah under maintenance and tak boleh guna. Kesian pakcik tu. How dia nak naik atas kan... So we all nak naik atas tu memang jalan belakang dia la. Masa nak naik escalator tu, adik aku terus je dia tolak wheelchair pakcik tu and tolong support wheelchair untuk sampai ke atas with another one guy. Aku kind of shock sebab tak sangka she will do that... Alhamdulillah.


Sambil dia support tu sempat la dia borak dengan pakcik tu. Pakcik tu cakap dia tak kuat nak support wheelchair tu sorang-sorang sebab berat. So dia perlukan orang untuk tolong dia. Sampai atas terus dia pergi mana tak tau. Kitorang terus la pergi naik train on the other side untuk ke Stesen Bandaraya. One thing yang aku realize, buat baik ni tak perlu tunggu orang lain yang mulakan. Kita dan diri kita sendiri kene pupuk dan mulakan then barulah orang lain akan ikot.


Thank you my dear sister. You have such a kind heart. Hope I will do the same too next time.





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...