Lawak Ke Der???

Sungguh... Sungguh aku tak paham sey... *tepuk dahi* Semalam kan, elok-elok perot aku kekenyangan setelah melantak 2 keping roti canai, tiba-tiba rasa nak terburai isi perut aku ok bila nampak benda ni... hahaahhaahaa~ Serius aku tak paham.... Cuba korang tengok....Agak-agak lepas tengok nak respond macam mana eh??? Gelak ke nangis??? Ce cite ce cite....


*LAWAK KE DER????*


Masalah Bocoh??? *angkat kening sebelah*


Apa benda la diorang ni kan? Bocoh??? Ya ampun... Ni typo ke apa??? Aku rasa budak sekolah rendah skang pun tahu eja bocor laaaa... adoyai nye pun.... Hishhhh.... Aku gelak giler ok baca... Aku rasa benda ni dh lama ada kat tiang trafik light tu. Cumanya semalam baru aku perasan sebab kebetulan trafik light merah... Sempat la aku snap... *abaikan meter kereta aku tu* Lagi satu, kalau ianya sekadar typo takpe, tapi macam mana kalau sebenarnya tak tau pun bocoh or bocor tu apa... Yang pasti, ada meh perkataan bocoh tu dalam kamus???? Aku cek kat Eng-Malay, Malay-Eng takde ok...

Now aku rasa, semua orang lebih sedar tentang kepentingan menggunakan the right words/terms dengan adanya rancangan "Oh My English". Tapi macam mana pula dengan Bahasa Melayu... Bahasa Kebangsaan dan Kebanggaan negara kita, Malaysia... Rasa macam malu je Bahasa Melayu tak betul pastu nak Oh My English sangat-sangat... Ape benda tu??? hahahaha~

Banyak lagi contoh kan sebenarnya... Betul tak? Cume nya aku baru rajin nak snap satu gambar semalam.... Korang pun sure ada jumpa kan??? Gelak-gelak jugak ok... Tapi kesedaran tentang Bahasa Melayu ni kene ditingkatkan juga... Itu sahaja untuk arini ye murid-murid... Sehingga kita bertemu lagi... Wahhhhhhhhhhhh... Cikgu cikgi sangatttt~!!!



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...